МОТОРИСТ (МАШИНІСТ) – це член екіпажу морського або річкового судна, основним обов’язком якого є контроль справної роботи його двигуна, а також пов’язаних із ним механізмів і приладів, відстеження та коригування, у разі потреби, курсу слідування і сигнали навігаційних приладів.
Моторист бере участь у несенні вахти в машинному відділенні. Обслуговує головну енергетичну установку та допоміжні механізми, допоміжні котли й технічні засоби, які забезпечують їх роботу. Бере участь у технічному обслуговуванні та ремонті суднових технічних засобів. Здійснює технічне обслуговування механізмів, які закріплено за ним судновим розкладом. Вживає заходів у разі загрози аварії, надходження забортної води, пожежі або іншої небезпеки для життя людей у машинному відділенні.
СТЕРНОВИЙ (КЕРМАНИЧ) – несе стоянкову і ходову вахту під керівництвом вахтового начальника.
Переваги в роботі моториста (машиніста), стернового (керманича): постійне спілкування, безкоштовне забезпечення робочим одягом, можливість побачити світ на власні очі, спілкуватися з різними людьми і мати на все власну точку зору, можливість вивчити другу іноземну мову, при раціональному плануванні своєї кар’єри вже в 30 років можна стати старшим
механіком або помічником капітана.
Медичні протипоказання щодо роботи за професією моторист
(машиніст), стерновий (керманич): серцево-судинні захворювання, психічні розлади, ураження нервової системи з несприятливим прогнозом розвитку порушень функцій опорно-рухового апарату, органів чуття, координації та орієнтації у просторі, функцій уваги, дефекти мовлення, інші хронічні захворювання.
Місце роботи: Судна технічного та туристичного флоту
- Несе ходову та стоянкову вахту, в тому числі у машинному відділенні.
- Керує стерном судна в режимі автоматичного або ручного керування судном.
- Бере участь у швартових роботах, керує рятувальними і палубними засобами та шлюпками.
- Обслуговує і керує головними та допоміжними механізмами.
- Виконує ремонт суднових двигунів, пристроїв, систем допоміжних механізмів і котлів.