Робота над єдиною методичною проблемою училища
«Особистісно-професійний розвиток учасників освітнього процесу в умовах реалізації стратегії цифровізації закладу освіти» |
|
Терміни реалізації методичної проблеми: 2023-2028 |
Основні етапи роботи над проблемою:
- І етап: Діагностично-теоретичний (2023/2024)
Теоретичне осмислення педагогічної ідеї та ознайомлення з наявним передовим педагогічним досвідом із даної проблеми
- ІІ етап: Конструктивно-методичний (2024/2025)
- ІІІ етап: Апробаційно-аналітичний (2025/2026)
- ІV етап: Впроваджувальний (2026/2027)
- V етап: Узагальнюючий, підсумковий (2027/2028)
Мета роботи над проблемою:
Формування та розвиток цифрової грамотності у всіх учасників освітнього процесу, що пов’язані з викликами сучасного інформаційного суспільства та швидкоплинними технічними й технологічними процесами. Всі педагогічні працівники повинні швидко та ефективно бути здатними використовувати новітні цифрові засоби, вміти створювати відповідне середовище для здобувачів освіти, знати шляхи та засоби безпечного поводження у мережі Інтернет та вміти захищати особисту інформацію у цифровому просторі. Всі ці навички є складовими, у сучасному розумінні, цифрової обізнаності учасників освітнього процесу.
Головне завдання методичної роботи над проблемою:
Визначення та створення сучасного освітнього простору (цифровізація, інформатизація, забезпечення електронно-цифровими пристроями та засобами). Пріоритетами при побудові інформаційно-освітнього простору, мають бути: широке використання у освітньому процесі комп’ютерно-орієнтованих засобів та ІКТ навчання, впровадження технологій дистанційного навчання, забезпечення підтримки науково-дослідної роботи за допомогою ІКТ, впровадження ІКТ в управлінні освітнього процесу на різних її рівнях для всіх учасників. Технологічними принципами розробки та створення такого середовища мають бути, перш за все, використання технологій хмарних обчислень, вебзастосунків та електронних освітніх ресурсів на технологічних платформах, дієві механізми застосування ІКТ, вимоги щодо освітніх і навчальних середовищ і навчальних матеріалів у електронній формі, має невпинно зростати.
Усі учасники освітнього процесу повинні розуміти, як цифрові технології можуть підтримувати комунікацію, співпрацю, творчість та інноваційність, усвідомлювати їх функціональні особливості, обмеження, наслідки та ризики використання; загальні принципи, механізми та логіку, що лежать в основі створення цифрових сервісів, які постійно розвиваються, а також знати основи функціонування та використання різних цифрових пристроїв, комп’ютерних програм та мереж.
Педагогічні працівники мають критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел, вплив відомостей та даних на свідомість та розвиток особистості, на прийняття рішень, та усвідомлювати юридичні та етичні аспекти, пов’язані з використанням цифрових технологій.
Цифрова грамотність включає в себе вміння використовувати, фільтрувати, оцінювати, створювати, проєктувати та поширювати цифрові освітні ресурси:
- безперервний професійний розвиток цифрових компетентностей педагогічних працівників;
- розробка стратегій пошуку для знаходження цифрових ресурсів для навчання здобувачів освіти;
- добір цифрових ресурсів для усіх учасників освітнього процесу з урахуванням мети, умов навчання, віку та потреб учнів;
- оцінювання достовірності даних і надійності цифрових джерел і ресурсів; − дотримання академічної доброчесності при використанні цифрових ресурсів (наприклад, правових і етичних норм);
- врахування особливостей використання цифрових ресурсів (типи файлів, технічні вимоги, доступність тощо);
- розробка та створення педагогічними працівниками власних сайтів, блогів, YouTube-каналів;
- розробка та створення електронних підручників, посібників, методичних рекомендацій;
- використання цифрових технологій для оцінювання здобувачів освіти;
- організація дистанційного/ змішаного навчання;
- оцінювання ефективності цифрових ресурсів для досягнення навчальний цілей відповідно до рівня підготовки учнів;
- опрацювання цифрових освітніх ресурсів.